
Hitta rösten i dina texter (David Björkeryd möter Mattias)
Ett ovanligt avsnitt av Copypodden! David Björkeryd intervjuar Mattias Åkerberg om tonalitet i texter, alltså vilken känsla som dina ord skapar. Du får en 3-stegs-raket för att komma fram till vilken språkliga röst som ditt företag eller din uppdragsgivare ska ha, som gör att du särskiljer dig.
Du får lära dig hur andra varumärken – som Oatly, Klarna, Tibber, Hedvig och GodEl – gör för att skapa en egen språklig röst. Det blir snack om smoooth och korvöre och om sol, vind och vatten. Du får höra hur jag gjorde för att särskilja Storytel från konkurrenterna.
Och vi snackar om att skillnaden mellan B2B och B2C kanske inte bör vara så stor - det är ju alltid människor som gör affärer med människor.
Du hittar David på Linkedin, och du hittar Copyboken på www.copyboken.se
Copypodden
Vill du sälja mer med rätt ord? Lyssna och lär när Copyboken-författaren Mattias Åkerberg möter Sveriges bästa copywriters. I podden tar du också del av Mattias bästa skrivråd för att förvandla läsare till kunder, och göra ord till pengar. Över 4 000 marknadsförare har redan köpt Copyboken, som du hittar på www.copyboken.se
- Antal avsnitt: 44
- Senaste avsnittet: 2024-06-26
- Affärer