
hÄppi sålde 125 000 burkar och fick Porsche-familjen att investera
Från pipetter i köket till en investering från Porsche-familjen.
Rita Blomstersjö och Paula Johansson bestämde sig för att skapa framtidens läsk och lyckades. På bara ett år har deras probiotiska dryck hÄppi sålt över 125 000 burkar, tagit plats i butikshyllorna i Sverige och står nu inför lansering i Tyskland och Mellanöstern.
I avsnittet får du höra:
– varför de tackade nej till att sälja
– hur de gick från 0 till 2 miljoner i omsättning
– hur Alice Stenlöf blev delägare – via ett DM
– och hur Porsche-familjen öppnade dörren till Europa
En historia om momentum, magkänsla och hur man bygger ett varumärke från scratch.
Avsnittet presenteras i samarbete med:
Business Sweden - Sveriges export- och investeringsråd.
https://www.business-sweden.com/sv/
Spotlight Stock Market - Allt man behöver för att vara noterad.
https://spotlightstockmarket.com/bli-noterad
Vi finns även här:
Hemsida:
https://patricblirangel.se/
Instagram:
https://instagram.com/patricblirangel
TikTok:
https://tiktok.com/@patricblirangel
Spotify:
https://open.spotify.com/show/4YUSaF5yYkPhTaDxsn526e?si=cd50106119094af0
YouTube:
https://www.youtube.com/@UC_uVPEuiJyCjFcQ53ppDlcA
#hÄppi #happyhelties
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Patric blir Ängel
Patric blir Ängel är en underhållande investeringspodd där vi följer Patric Edhagen, en man av folket, på hans resa in i startupvärlden. I säsong 3 får han sällskap av techprofilen Somit Fessehazion, och tillsammans möter de några av Sveriges mest spännande entreprenörer. Fokus ligger nu på bolagsresorna, människorna bakom och drömmarna som driver dem. En podd av Nordic Angels.Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
- Antal avsnitt: 54
- Senaste avsnittet: 2025-05-22
- Utbildning Affärer